Esu kiek piktas. Na gerai, gerokai piktas. Todėl rašau tai,
kas nėra visiškai Unexplored Vilnius formatas. Dauguma pranešimų mūsų
tinklaraštyje susiję su kultūra, miesto gyvenimo būdu ir pan. O aš rašysiu apie
transportą.
Viešasis transportas – vienas svarbiausių miesto gyvybę
užtikrinančių dalykų. Jei visi eitų pėsčiom ar važinėtų savomis mašinomis,
miestas būtų kaimas. Nes tik kaime gali pėsčiom nueiti pas visus draugus, o į
rajono centrą važiuoji mašina. Vilniaus miesto tarybos (turbūt) svarstomas
sprendimas sumažinti troleibusų ir autobusų maršrutų – verčia Vilnių kaimu.
Pirmiausia, įdomu tai, kad kol kas skamba tik žinia „DELFI turimais duomenimis,
sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamentas siūlo naikinti...“
Senas propagandinis triukas. Pirmiausia paleiskime informaciją „anoniminiai
šaltiniai sako“, jei nebus didelio triukšmo – tada ir priimsime. Jei jau labai
piktinsis visi, sakysime, kad melas.
Ką gi Vilniui duos šitas sprendimas? Nuostolius, kamščius ir
argumentus tramvajui.
Nuostolius žmonėms, ne UAB „Vilniaus viešasis transportas“. Paskaičiuokime.
Tarkime, gyvena sau inteligentas Jonas. Kadangi jis inteligentas, mašina
nevažinėja. Gal pinigų trūksta, gal dioptrijų per daug, gal religiniai
įsitikinimai (tarkime, pastafarizmas*) trukdo. Nevažinėja, nors tu ką. Kadangi
minėjome, jog Jonas yra inteligentas, reiškia, jis dirba kažkur, kur yra daug
inteligentų – pvz. Universitete. Reiškia, teks Jonui belstis į Saulėtekį. O kur
galėtų gyventi Jonas? Jei jis ne iš senųjų Vilniaus šeimų, centre jis tikrai
negyvens. Greičiausia, kažkuriam miegamajame rajone, tarkime Justiniškėse (nes
tai patogu skaičiavimui). Jonas į Saulėtekį iš Justiniškių stotelės važinėja 45
autobusu. Kelionė trunka 33 minutes (važiuojant tarp 8 ir 9 val. ryto). Bet...
45 nebelieka. Taigi, Jonas važiuoja taip: 7 troleibusu, Narbuto st. persėda į
19. Iki Narbuto važiuos Jonas 11 min., tenai lauks 19. Šiuo metu 19 troleibusas
važinėja kas 5-6 minutes, reiškia, Jonui turbūt teks laukti kokias 2-3. Tarkime
2,5 min. Bet... 19 troleibuso važinėjimo dažnis mažinamas dvigubai. Jonas lauks
5 minutes (jei jam išvis pavyks įsigrūsti į troleibusą, nes dvigubai sumažintas
dažnis reikš ženkliai didesnį žmonių kiekį ir taip pilnuose troleibusuose).
Jonas jau važiuoja 16 min. 19 troleibusas iki Universiteto stotelės „kasis“ 33
minutes. Jei viskas gerai. Reiškia, Jonas važiuos 16 minučių ilgiau. Sakote, na
ir kas? Paverskime pinigais. Vidutinis atlyginimas Lietuvoje - 2171,0 Lt. Padalijam
tai iš 40 valandų darbo savaitės ir 4 savaičių. Reiškia, vidutiniškai per
valandą uždirbama 13,57 Lt. Per minutę vidutiniškai uždirbama 0,23 Lt. Kiek
kainuos 16 min.? 3,68 Lt. O juk reikia ir grįžti iš darbo? Per dieną išeis 7,36
lt. Jei Jonas dirba 5 dienas per savaitę, 20 dienų per mėnesį – tuomet mėnuo
jam kainuos 147,2 lt. Metai – 1766,4 Lt. Nebloga suma? Tiek Jonas galėtų
uždirbti, jei to laiko jis neprarastų kelionėje (įdomumo dėlei – iš viso Jonas dabar
pravažinėja 607 Lt. per mėnesį). Gerai, Jonui nepasisekė. Bus kurie nepraras nė
minutės, bus kas gal net išloš. Bet didelė dalis žmonių smarkiai praloš.
Dar vienas nemalonus dalykas – daugelis miegamųjų rajonų
paliekami su vienu ar dviem maršrutais. Visos Justiniškės, dalis Pašilaičių,
Viršuliškių ir pan. važiuos vieninteliu 7 (dar 18.) troleibusu. Karoliniškės,
panaikinus 1 maršrutą grūsis į 3 (važinėjantį rečiau) ir 9 (važiuojantį tik iki
Šiaurės miestelio) ir Narbute dalis vėl grūsis į 7 vielabraukį. Žirmūnai,
Fabijoniškės ir t.t. irgi „nukraujuos“. Net ir padažninus troleibusų likusiuose
maršrutuose, net ir įvedus mitinius greituosius autobusus**, grūstys bus dar
košmariškesnės. Ir dar nelieka mikriukų, kurie perveždavo dalį keleivių.
Išvada – kas gali, persės į nuosavas mašinas. Sveikinkime
kamščių*** pagausėjimą Vilniuje. Argi tai ne puikus argumentas, kad reikia
tramvajaus? „Matote, darome viską, ką galime, bet nėra kito būdo mažinti
grūstis, tik įvesti tramvajų...“. Man dzin, bus ar nebus tramvajus. Aš noriu
normalaus kokybiško transporto****.
Antanas
Aplankykite mus Facebook
* meluoju, pastafariai turėtu mielai vairuoti. Kodėl gi ne?
** na, netikiu, kad 2 „greitasis“ autobusas, kuris turėtų
važiuoti iš stoties į Fabijoniškes Laisvės prospektu, bus greitas. Jis 17-18
val. grūstį nuo Litexpo iki Spaudos rūmų oru praskris, ar ką?
*** žinau, kad taip negalima sakyti, bet noriu.
**** gal kas man gali paaiškinti, kodėl Helsinky, Berlyne ar
Klaipėdoje įlipimas per priekines duris veikia? O Vilniuje ne? A? Ir kodėl
bomžai Klaipėdoje per priekines duris į autobusus neįlipa, o Vilniuje tai
vienas iš šlykščiausių viešojo transporto aspektų?
Na, ką galiu pasakyt... Sutinku. Ir dabar važinėjimas viešuoju transportu ne saldainiukas, tad kas bus po to, net baisu įsivaizduoti :(
AtsakytiPanaikintiAš asmeniškai palaikau metro idėją- nuo žemės nuimta apkrova, greita. Dabar iš Justiniškių į Stotį važiuoju 45 min, tiesiog nusikaltimas. Deja, yra tam tikrų vietų, pvz. Senamiestis, kur metro tikrai negalės praeiti. O po reformos 43 autobusas jau nebeveš iki Stoties :-(
AtsakytiPanaikintiPalaikau dėl pirmų durų: kai iš Kauno ėjo naujienos, kiek miestas sutaupo dėl pirmųjų durų reformos, Vilniaus meras tuo metu atsisakė šito projekto, kaip neduodančio naudos - visiškai neįtikino. Jau vien kiek laiko, darbo, ir matyt pinigų buvo investuota, kad atskirti vairuotojus, įrengti komposterius priekyje, ir išmontuoti kitur...
AtsakytiPanaikintiBomžų buvo sumažėję (išnykę?), palengvėjo navigacija troleibuso/autobuso viduje (visi judėjo iš priekio į galą ir nereikėjo grūstis), išlipimas/įlipimas irgi patogus, nes visi viena kryptimi ir niekas tavęs nenutrenks, staiga sugalvojęs įšokti/iššokti. Taipogi vairuotojas aiškiai matė visus, kas įlipa, turėjo sumažėti atvejų, kai užtrenkia duris prieš nosį, ar tik pusiau spėjus įlipti.
Prisipažinsiu, prieš įvedant šitą tvarką buvau pati truputį skeptiška dėl didelio žmonių kiekio, bet neatrodo kad dėl to buvo problemų...
Teisingi (ir deja, pranašiški) numatymai... Šiame puslappyje pasidalinome nuoroda į Jūsų įrašą: https://www.facebook.com/TroleibusaiVilniuje/posts/161190197411705
AtsakytiPanaikintiKol kas iš tikro nelabai aišku, kiek pasiteisino prognozės. Mano subjektyviu stebėjimu, troleibusai labiau užkimšti. Ir kažkaip vėluoja, bet mano pastebėjimai subjektyvūs. Greitieji nėra daug greitesni
Panaikinti